Selalu Rasa Letih? Mudah Lesu? Ini Penyelesaiannya

Saturday, 31 March 2012

Pakar dalam pemulihan diri, Celia Fenn menyatakan, salah satu daripada punca manusia mudah rasa letih dalam kehidupan sehariannya adalah kerana badan dan emosi kita terlalu kotor.

Maksud kekotoran dari segi badan ini adalah gaya pemakanan kita dalam kehidupan seharian. Lihat kembali apakah makanan dan minuman yang diambil setiap hari.

Adakah ia tergolong dalam kategori makanan berkhasiat, atau sebaliknya?

Namun begitu, ia masih menyukarkan kita untuk mengambil pemakanan yang sihat kerana faktor di luar kawalan. Sebagai contoh, kita sukar untuk mengawal kualiti ikan dan ayam yang bersih, sayur dan sebagainya.

Antara alternatif terbaik adalah mengambil jus Monavie setiap hari, bagi proses detoksifikasi dan pembuangan bahan-bahan serta sel yang merosakkan badan kita setiap hari.

Manakala emosi pula boleh dikawal dengan sentiasa berfikiran positif. Berfikiran positif bermakna kita melihat sesuatu dari sudut kebaikan.

Sebagai contoh, apabila kita dimarahi oleh bos, kita boleh memilih sama ada untuk mewujudkan rasa marah dalam diri atau berfikir seperti,

“Bos memarahi aku kerana mahu aku menjadi lebih baik dan fokus dalam kerjaya.”
Semoga perkongsian kali ini dapat dimanfaatkan. Untuk mempunyai emosi yang positif, mulakan dengan membersihkan badan kita daripada bahan-bahan yang mencemarkan.

3 cara nak gemuk

Tuesday, 20 March 2012


Jika anda makan banyak dengan harapan akan gemuk tetapi tak gemuk- gemuk juga, tips ini untuk anda. Sebelum itu, jika anda kurus tetapi badan anda sihat, maka tak perlu risau. Kurus tapi sihat dah memadai. Manakala bagi anda yang kurus dan tak bermaya serta lemah tubuh badan, maka berusaha lagi untuk nak gemuk.

Bacalah 3 tips nak gemuk ni:

1) Makan memadai dan teratur

Makanlah 3 kali sehari ikut masa yang teratur setiap hari. Sarapan penting untuk memberi tenaga sepanjang hari dan mengelakkan gastrik. Tambah telur dalam pemakanan anda. Minum susu sebelum tidur.

2) Menjadi seperti kucing

Makanlah lebih daging dan ikan. Ikan untuk sumber protein. Jika anda jadi seperti lembu, cuma makan dedaunan sahaja anda takkan jadi gemuk seperti lembu. :) Tingkatkan makan sate dan stik.

3)  Makanan Selingan

Disarankan mengambil makanan selingan selang 2 waktu makan. 2 - 3 kali sehari. Makanan seperti coklat pun ok. Jangan biar perut anda kosong. Ini jadikan tubuh anda kurus sebab takde lemak untuk diserap.

Semoga sukses! :)

http://maugemuk.com khas untuk anda yang kurus dan nak gemuk!




nak gemuk

Monday, 13 June 2011


Saya adalah seorang yang kurus kering. Masalah badan saya tak gemuk- gemuk juga walau pun makan banyak. Saya yakin bukan saya seorang mengalami masalah ini. So, tak perlu rasa segan atau malu dengan bentuk badan anda yang kurus.

Bagaimanapun, kita tak menyerah dan mengalah macam tu sahaja. Saya telah cuba pelbagai produk tambah berat badan di pasaran. Termasuklah di farmasi- farmasi terkenal. Harga bukan murah. Dah belanja ribuan ringgit untuk produk tambah berat badan ni. Dah try semua tapi tak gemuk- gemuk juga. Anda juga mengalami masalah yang sama?

Cara nak gemuk mudah je. Dapatkan pil ginseng di http://maugemuk.com

Dah gemuk nanti jangan nak kuruskan badan pula. :)

Semoga berjaya untuk anda yang nak gemuk.